Email marketing er en effektiv og billig måde, ikke alene at komme i kontakt med kunder, der allerede har indikeret at de er interesseret i, hvad du har at tilbyde. Det kan være viden eller produkter. Samtidig er email marketing en hver markedsførings medarbejders drøm. Det er muligt at samle en masse viden om dine abonnementer, der kan bruges til at skræddersy fremtidige mails, som derved gerne skulle øge dit salg. Det er samtidig i dag muligt at automatisere dine nyhedsbreve, så de rammer dine kunder forskelligt. F.eks. nye og gamle kunder eller mænd og kvinder. 

Start med at få lavet en markedsføring strategi

Inden du går i gang er det en god ide at få lavet en overordnet markedsførings strategi. Både traditionel, men også digital. F.eks. kan det være en god ide at kombinere Facebook annoncering med din email markedsføring strategi, da du via en Facebook annoncering kan vælge at målet med annonceringen er at få flere til at sige ja til at få dit nyhedsbrev. Ved at få de forskellige medier til at spille sammen, får du en langt mere effektiv markedsføring.

Kombinerer specielle tilbud med automatiseret mails

I forhold til dine email, er det en god ide at få automatiseret dine emails. Det kræver en del forarbejde, men når først det er lavet vil du ikke alene spare tid, det vil også give en kontinuitet i dine mails og en struktur. Det er muligt at sende automatiseret mails på specielle tidspunkter til specielle abonnementer. Det kunne være en fødselsdagsmail eller når en kunde ikke har købt noget i 3 måneder. Samtidig er det en god ide samtidig at sende mails der ikke er automatiseret. Det kan f.eks. være et specielt godt tilbud eller hvis du har en nyhed, som ikke egner sig til at blive sendt automatisk.